Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Maria - 4 mars 2016 12:35

       

 

Hej i snöyran! 

Ja, vi fick visst vinter igen! Dock är det väldigt blöt snö, så det försvinner väl snart. Har suttit och kollat på bilder på Calles mamma och pappa och funderat: "Hur kommer Calle se ut som färdig?" Jag har diskuterat med folk om det och kommit fram till att han nog blir en blandning av båda men något mer lik sin mor. Hans mor är supersnygg! Han är ju rätt kort i själva ryggen där sadeln ska ligga men har för övrigt långa linjer. Bra modell på honom! Långa kotor som kommer ge svikt i steget 👍 Är ju även dags att leta sadel och har hittat en jag ska testa...från Hööks. En som man kan byta vidd på, vilket är kanon eftersom han kommer ändras MYCKET i kroppen under sina år som unghäst. Tror mycket på den här sadeln. Och det är ju fri retur eller byte och 60 dagars ångerrätt, så det är kanon ju! Imorn ska jag te Calle igen ☺ Ska köpa med extra protein och börja ge nu när det är dags för pälsbyte snart. Får bli Granngården Protein Special, tror jag... Vill inte att han ska tappa det han nu byggt upp så fint. Och det går ju åt en hel del protein vid pälsfällningen...och har han då brist på protein så kommer han börja tappa både hull och muskler... 😕 Har ju fått honom så fin nu så vill inte riskera att han han faller ur pga pälsbytet. 

Längtar som sjutton tills jag får hem honom.och börja rida! Har ju sååå mycket nya och fina grejer till honom!! 😄 


Ha det bra och trevlig helg! ❤ 

Presentation


Det här är min blogg som kommer handla om mig och min häst Kärrs Calimero.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards