Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Tömkörning på schemat idag igen.

Av Maria - 12 mars 2016 09:51

             

Hej hopp! 

Igår var jag till Calle igen. Det var dags att fylla på kraftfoder och sen skulle Terese tömköra honom igen. I hagen syntes han inte till när jag kom så jag ropade och ut ur ligghallen full i spån kom han! Så söt och med spetsade öron kom han fram till mig direkt och ville följa med. Fick såklart lite gotte av matte också.. 😉 Tog in honom på gången och ryktade han samt sprejade glansspray i svansen för att reda ut den. Han har en sjujävls man och svans...hur tjockt som helst! 

Sen testade vi nya schabraket och även nya repgrimman. Sååå snygg i det blåa!! 👌 Sen knalla vi in i ridhuset och skrittade fram tills Terese kom. Övade på att stanna och sätta igång med broms och smackning. När Terese tog över tömmarna sen så va han genast med på vad han skulle göra! Han kände igen det direkt och följde hennes tygeltag och gick så fint längs spåret. Dock visade herrn lite humör idag efter att första halten skulle göras... Han ville INTE stå still och backade, snurrade och grejade! Tur Terese är snabb och så erfaren och löste det snabbt och smidigt. ☺ Calle testade några gånger vid varje halt sen att protestera genom att resa sig och snurra och försöka komma undan. När han till slut gav med sig då kunde Terese t.om trava längs spåret med honom utan problem. Precis som om det aldrig hänt! 😄 Vilken liten filur han är... 😉 Mamma är tydligen likadan och försökt skrämmas. Men Calle är ju rätt lätt att övertala och är man bara lugn men bestämd och visar vad han ska göra, så löses allt smidigt. Fast det är ju bättre det här kommer nu medan han är relativt liten och ung så man kan ta igenom det nu än när han är 3-4år och börjar protestera. Är så tacksam att jag har Terese! Skönt också att han KAN visa lite vilja och humör. 

Han växer så det knakar igen nu! Börjar bli riktigt fin min prins och man börjar se hur han kommer se ut som färdig. Blir en bra modell, tror jag 👍 


Ciao! 💖 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 mars 2016 21:05

          God kväll!  Idag vart det en tripp till min pärla igen. Köpte med mer kraftfoder då jag ökat på lite nu i samband med pälsfällningen. Han är väldigt fin i både hull och päls nu!  När jag kom till hagen så hörde han inte mig först...

Av Maria - 4 mars 2016 12:35

          Hej i snöyran!  Ja, vi fick visst vinter igen! Dock är det väldigt blöt snö, så det försvinner väl snart. Har suttit och kollat på bilder på Calles mamma och pappa och funderat: "Hur kommer Calle se ut som färdig?" Jag har diskut...

Av Maria - 2 mars 2016 15:00

                   

Av Maria - 2 mars 2016 12:13

                              Hej på er!  Tyckte det kunde vara kul att ha en blogg och kunna skriva lite om mig och min fina häst. För er som är intresserade och bryr er! 😜Mitt största intresse är ju min häst och därför ...

Presentation


Det här är min blogg som kommer handla om mig och min häst Kärrs Calimero.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards